EK ARCHERY Chameleon CP - Kid´s Bow Set - Compound Bow


EK ARCHERY Chameleon CP - Kid´s Bow Set - Compound Bow

SKU: L76+CO-017
Category: Youth Bow Set
25,00 €
incl. 19% VAT , plus shipping costs (Paket)
  • orderable
Set
  • orderable

Similar Products

Suggestions for you

Description

EK ARCHERY Chameleon CP - Compound bow - Kids bow set

Durable kids bow set made of fiberglass for children from 5 years.

Suitable for right- and left-handed archers.

The set includes:
1x bow CHAMELEON CP
1x pin sight
2x arrow rest (1x RH + 1x LH)
1x replacement grip
1x arm guard
1x quiver
2x fiberglass arrow BLACK BOLT 26"
1x fingertab
1x target face

Colour:
Limbs: yellow | Handle: black
Limbs: orange | Handle: black
Limbs: black | Handle: red


Specifications:
Draw weight: 10 lbs
Draw length: 22-24"
Length: 36" (approx. 92 cm)
Material: Fiberglass


ATTENTION: The colour of the grip might deviate depending on which bow is in stock.

Characteristics

Hand: Right HandLeft HandBoth hands
Draw Weight: 01-10 lbs
Bow Length: 36 Inch
Shipping weight: 0,01 kg
Item weight: 0,01 kg

Reviews

2 Reviews
1 Reviews
1 Reviews
3 Stars
0 Reviews
2 Stars
0 Reviews
1 Star
0 Reviews
Share your experiences with other customers!
Total entries: 2
Guter Kinderbogen

Ich bin zwar kein Experte, sondern wirklich nur Laie und wir benutzen diesen Bogen bei Sportfesten oder Waldralley´s in unserer Grundschule, aber damit erzielen unsere 8-12 Jährigen schnell gute Ergebnisse. Gerade weil es ein Compoundbogen ist, schaffen auch unsere Mädchen damit gute Schüsse und damit ist auch die Motivation gesichert. Wir schießen so immer auf ca. 8m, alles was weiter weg ist wird für Erstbenutzer schon problematisch. Das einzige was ich nicht verstehe ist der Umbau für Linksschützen, da muss ich wohl einmal anrufen.

13.09.2013
Guter Einsteigerbogen

Das Set ist gut für den Einstieg im Bogenschießen! Das einzige was nicht so gut ist, die Auszugslänge ist nicht einstellbar!

05.12.2013
Total entries: 2