BCY Halo - String Material - various Diameters


BCY Halo - String Material - various Diameters

SKU: L01+101327
Category: Threads & Servings
from
56,70 €
incl. 19% VAT , plus shipping costs (Paket)
  • orderable
Piece
  • orderable

Similar Products

Suggestions for you

Description

BCY Halo - Winding Thread - Various Diameter


Highly hard-wearing, tightly braided winding thread in various diameters for all string types. Also suitable for Spectra strings.


Available in the following variants:
Diameter: 0.014 inch / approx. 0.35mm
roll size: 120 yards / approx. 109m

Diameter: 0.017 inch / approx. 0.43mm
Roll size: 100 yards / approx. 91m

Diameter: 0.019 inch / approx. 0.48mm
roll size: 75 yards / approx. 68,5m

Diameter: 0.021 inch / approx. 0.53mm
roll size: 75 yards / approx. 68,5m

Diameter: 0.024 inch / approx. 0.61mm
Roll size: 45 yards / approx. 41m

Diameter: 0.030 inch / approx. 0.76mm
roll size: 40 yards / approx. 36,5m

Characteristics

Diameter in mm: 0,53mm0,61mm0,76mm0,35mm0,43mm0,48mm
Diameter in inches: 0.019 inch0.021 inch0.024 inch0.030 inch0.014 inch0.017 inch
Type / Use: Serving Material
Colour: RedBlackGreenWhiteYellowPink
Shipping weight: 0,01 kg
Item weight: 0,01 kg

Reviews

2 Reviews
1 Reviews
1 Reviews
3 Stars
0 Reviews
2 Stars
0 Reviews
1 Star
0 Reviews
Share your experiences with other customers!
Total entries: 2
Extrem gut!

Habe das Garn in der Stärke 0,030 bestellt für die Mittenwicklung von Fastflightsehnen.
Ein derber Strick unter den Wickelgarnen,schön rund geflochten und sehr massiv.
Wenn es entspr. straff gewickelt wird, flacht es auf der Sehne ab und bildet eine glatte und beinahe homogene Oberfläche.
Sieht dann mehr wie glänzendes Plastik aus, und fühlt sich auch fast so an.
Beste Gleiteigenschaften beim Abschuss, kenne kein anderes vergleichbares Garn.
Der Preis für so eine kleine Garnrolle ist schwer zu ertragen, und rechtfertigt hoffentlich einen entspr. aufwendigen Herstellungssprozess.
Andererseits werde ich wohl noch viele, viele Sehnen damit ausstatten und das ist es dann auf lange Sicht doch wieder wert.
Ich gebe trotz des derben Preises 5 Sterne, weil es in Punkto Qualität, Robustheit und Oberflächenstruktur für mich kein besseres Wickelgarn gibt.

01.05.2017
Beste

Bester Garn

10.07.2018
Total entries: 2